Sankei Shimbun
Get Sankei Shimbun essential facts below. View Videos or join the Sankei Shimbun discussion. Add Sankei Shimbun to your Like2do.com topic list for future reference or share this resource on social media.
Sankei Shimbun
The Sankei Shimbun
?.jpg
Type Daily newspaper
Format Broadsheet (54.6 cm × 40.65 cm)
Owner(s) Sankei Shimbun Co., Ltd.
Publisher Takamitsu Kumasaka
Founded March 1, 1882 (as jiji news); June 20, 1933 (as nihon kogyo shimbun)
Political alignment Conservative[1]
Language Japanese
Headquarters Tokyo & Osaka & Fukuoka
Circulation Morning edition: 2,191,587
Evening edition:[2] 635,988
(ABC Japan, October 2005)
Website (sankei news): News Site
: Corporate Site

Sankei Shimbun (?, Sankei Shinbun, literally "Industrial and Economic Newspaper") is a daily newspaper in Japan published by the Sankei Shimbun Co., Ltd. (, Kabushiki-gaisha Sangy? Keizai Shinbunsha).The Sankei is the abbreviated name of Sangy? Keizai. It has the sixth highest circulation for a newspapers in Japan, and is considered one of the five leading "national" newspapers.[3]

Corporate profile

Tokyo Sankei Building
Namba Sankei Building

The Sankei Shimbun is part of the Fujisankei Communications Group and is 40% owned by Fuji Media Holdings. The company is also the owner of Osaka Broadcasting Corporation (OBC, Radio Osaka).

History

Source:[4]

The history of the Sankei Shimbun began with the founding of two old newspapers: Jiji News and Nihon Kogy? Shimbun.

Jiji News was founded first in 1882 by Fukuzawa Yukichi who was a Japanese author, translator, journalist and founder of Keio University.

Nihon Kogy? Shimbun was founded second in 1933 by Hisakichi Maeda. The newspaper specialized in industrial, business, and economic affairs, and was published by The Minami-OSAKA Shimbun (Evening newspaper South OSAKA).

In 1941, Osaka Shimbun (renamed from Minami-Osaka Shimbun) merged the Osaka Jiji shimp? (Jiji-shimp? Osaka edition). The following year, Nihon Kogy? Shimbun merged the other newspapers in business and industrial affairs in Western Japan, and changed its name to the Sangy? Keizai Shimbun (or the Sankei).

In 1952, the Sankei hired a female writer (editor) for the first time in the newspapers in Japan. In 1955, The Sankei merged Jiji shimp?.

In 1958, the Sankei was acquired by Shigeo Mizuno and Nobutaka Shikanai, the two men who founded Fuji Television the year before.[5] The Sankei changed direction from Liberalism for Conservatism (Tenk?).

In 1959, the Sankei and Jiji shimp? were placed under a Sankei Shimbun masthead.

The Sankei Shimbun started two online newspapers in 1996: Sankei Web, with website style, and E-NEWS, with personal digital assistant style. In 2001, the Sankei Shimbun started a new electronic newspaper delivery edition, NEWSVUE.

In 2002, the Sankei Shimbun merged Osaka Shimbun. Both editions were placed under the Sankei Shimbun masthead.

In 2005, the Sankei Shimbun renewed its digital edition with movie, suitable for smartphone, and renamed Sankei NetView. In 2007, the Sankei Shimbun started a new online newspaper, MSN Sankei news, in collaboration with Microsoft.

In 2014, the Sankei Shimbun rebranded its online news as Sankei News.

Ownership

  • Sankei Shimbun (?, Sankei Shimbun), a leading conservative opinion newspaper.
  • FujiSankei Business i (, FujiSankei Business i), a industry & business & economy newspaper that renamed Nihon Kogyo Shimbun (Japan Industry Newspaper) in March 2004.
  • Sankei Sports (, Sankei Sports), a leading Japanese daily sports newspaper since 1955.
  • Yukan Fuji (?, Fuji Evening Edition), a leading Japanese daily evening newspaper since 1969.
  • Keiba Eight (, Keiba Eight), a leading horse racing newspaper since 1971.
  • Osaka Shimbun (?), a Kansai regional evening newspaper (Suspension of publication since 2002).
  • Sankei Express (?(),SANKEI EXPRESS, Sankei Express), a targeted at young people newspaper founded in 2006.

Political stance

The Sankei Shimbun is a conservative newspaper.[6]

Sankei Award, Sankei Prize

Philanthropy

Offices

Sankei Group affiliate companies

Notable corporate alumni

Controversy

In August 2014, South Korea filed suit against Sankei for insults against Park Geun-hye, the president of South Korea, and demanded Tatsuya Kato, head of the Seoul Bureau, present himself for questioning.[7][8][9][10][11] The article was about several rumors about Park during the Sinking of the MV Sewol, referring to Korean news reports. Sankei referred to Chosun Ilbo; however, only Sankei was charged with defamation. Sankei was considered an anti-Korean newspaper in Korea.[12] Thus, Japanese media assumed the suit was a warning to Sankei.[13][14]

In December 2014, the newspaper apologized after running Richard Koshimizu's ad promoting anti-Semitic books.[15][16]

On February 11, 2015, regular columnist Ayako Sono wrote an opinion piece suggesting that while it will be necessary for Japan to accept more immigrants in order to bolster a decreasing workforce, Japan should take steps to ensure the separation of immigrants in regards to living conditions, citing South African apartheid as an example of how to achieve this goal.[17][18][19]

See also

References

  1. ^ Reuters in 2018 refers to Sankei as a conservative newspaper. https://www.reuters.com/article/us-japan-immigration/demand-for-foreign-workers-may-soften-japans-immigration-rules-idUSKBN1JB05H
  2. ^ Evening edition is published only for Kansai region.
  3. ^ Pharr, Susan J.; Ellis S. Krauss (1996). Media and politics in Japan. University of Hawaii Press. p. 4. ISBN 0-8248-1761-3.
  4. ^ "History : COMPANY". sankei.jp. Archived from the original on 2014-07-31. Retrieved 2017.
  5. ^ http://kigyoka.com/news/magazine/magazine_20130508.html
  6. ^ "Tokyo protests Beijing's exclusion of Sankei Shimbun reporter from covering diplomatic meeting". The Japan Times. The Japan Times. 30 August 2018. Retrieved 2018.
  7. ^ http://www.koreaherald.com/view.php?ud=20140810000273[permanent dead link]
  8. ^ http://english.donga.com/srv/service.php3?biid=2014081155588[permanent dead link]
  9. ^ "Sankei Seoul bureau chief grilled over Park article". 18 August 2014 – via Japan Times Online.
  10. ^ "Archived copy". Archived from the original on 2014-08-19. Retrieved .
  11. ^ Gale, Alastair (10 October 2014). "Korean Prosecutors Indict Japanese Journalist on Defamation Charge" – via online.wsj.com.
  12. ^ "Sankei Shimbun's defamation of Korea goes too far". Dong-a Ilbo. South Korea. 2014-08-11. Retrieved .[permanent dead link]
  13. ^ "EDITORIAL: South Korea's suppression of press freedom undermines democracy". Asahi Shimbun. Japan. 2014-09-03. Archived from the original on 2014-10-27. Retrieved .
  14. ^ "Seoul court acquits Japanese reporter of defaming president".
  15. ^ Obe, Mitsuru (6 December 2014). "Japan Newspaper Apologizes Over Advertisement for 'Jewish Conspiracy' Books".
  16. ^ "Page not found". The Japan Times.
  17. ^ Johnston, Eric; Osaki, Tomohiro (12 February 2015). "Author Sono calls for racial segregation in op-ed piece" – via Japan Times Online.
  18. ^ Hayashi, Yuka (13 February 2015). "Author Causes Row With Remarks on Immigration, Segregation".
  19. ^ Lies, Elaine. "Japan PM ex-adviser praises apartheid in embarrassment for Abe".

External links


  This article uses material from the Wikipedia page available here. It is released under the Creative Commons Attribution-Share-Alike License 3.0.

Sankei_Shimbun
 



 

Top US Cities

Like2do.com was developed using defaultLogic.com's knowledge management platform. It allows users to manage learning and research. Visit defaultLogic's other partner sites below:
PopFlock.com : Music Genres | Musicians | Musical Instruments | Music Industry